Supersport koncernu BYD jel přes 472 km/h. Automobilka letos prodala již 1,4 milionu elektromobilů

Srpen byl pro automobilku BYD mnohem úspěšnější než úvodní prázdninový měsíc. Celkové prodeje ji v porovnání totiž vzrostly o desetinu na téměř 374 tis. NEV vozů (New Energy Vehicle), tedy značně se tak i přiblížily zpět letošním nejlepším měsíčním prodejním výsledkům. Každopádně čistě bateriové vozy opět tvořily více než polovinu, když zákazníci si jich koupili téměř 200 tisíc. Čínský gigant jinak dále vyprazdňoval sklady, když celková produkce byla oproti prodejům o více než 20 tis. vozů nižší. I tak meziročně vzrostla o výrazných 21 %, zmiňované prodeje dokonce o 23 %. Vzhledem k tradičně silným měsícům ve zbytku roku má BYD evidentně našlápnuto dosáhnout svého plánu prodat letos 5,5 mil. vozů. Dosud jich prodal přes 2,86 mil., z toho 1,4 mil. elektromobilů.
Přehled prodejů elektromobilů BYD
Automobilce se nicméně stále primárně daří hlavně na domácím čínském trhu. I přes v posledních měsících pokračující rozjezd výroby v zahraničí, potažmo otevírání zastoupení v řadě dalších zemí, si v srpnu vůz mimo Čínu koupilo „jen“ 80 813 řidičů. Tedy ani ne o 100 více než v červenci a zdaleka tak nedosáhla na červnové zahraniční rekordní prodeje, kdy se přiblížily téměř 90 tis. vozům.
Přes 472 km/h aneb překonán rychlostní rekord
BYD své vyspělé technologie hodně prezentuje na svém loni představeném supersportu YANGWANG U9. Po dřívějším „tancování“ či skákání přes výmoly, naposledy automobilka koncem srpna přepsala historické tabulky, co se týká maximální rychlosti elektromobilu. Jak možno zhlédnout i níže ve videu zveřejněném automobilkou na síti X, v testovacím centru ATP Automotive Testing Papenburg dosáhl testovací vůz YANGWANG U9 Track Edition rychlosti až 472,41 km/h.
V srpnu se díky i novým modelům dařilo také dalším čínským automobilkám
Čínská Tesla, jak se také automobilce NIO přezdívá, prodala v srpnu rekordních 31 305 elektromobilů. O zhruba 160 vozů tím totiž překonala svůj dosavadní rekord z prosince 2024. O téměř polovinu prodejů se zasloužila dceřiná značka ONVO zaměřená na rodinné vozy. Své sehrává zájem o v červenci představené SUV ONVO L90 s cenou od 266 tis. RMB (cca 783 tis. Kč), kterého se prodalo přes 10,5 tis. Později v tomto měsíci má pak NIO začít zákazníkům dodávat své v srpnu představené SUV ES8. Tedy v segmentu prémiových vozů firmy její novou „vlajkovou loď“.
ONVO L90, zdroj: onvo
Díky i novému modelu BO1 automobilka Leapmotor v srpnu prodala rekordních více než 57 tis. vozů, což znamená výrazný 88% meziroční nárůst. XPeng pak dosáhl rovněž rekordu, když prodal 37 709 vozů. Meziměsíčně sice jen o 3 % více, v meziročním srovnání se však jedná o nárůst o 169 %. Zeekr pak prodal 17 626 vozů, tedy oproti červenci o zhruba 650 více. Od automobilky Li Auto, která tento měsíc začne nabízet novinku Li i6 v cenách 250-300 tis. RMB (736-883 tis. Kč), si pak řidiči pořídili v srpnu přes 28,5 tis. vozů. Jako jedna z mála tak zaznamenala pokles prodejů, meziměsíčně o zhruba 2 tis. vozů.
V oblasti financí se pohybuje od dob kupónové privatizace, tedy přes 30 let. Pracoval na různých pozicích u obchodníků s cennými papíry, aby u nich následně zakotvil především jako analytik. Dlouhodobě své názory prezentuje ve sdělovacích prostředcích. Vyznavač tradičních hodnot kapitalismu, resp. naopak kritik většiny nestandardních zásahů do ekonomik ze strany vlád a centrálních bank.
Další články

Česko překonalo hranici 50 tisíc elektromobilů, horizont 2030 cílí na čtvrt…

Porsche k 22. září vypadne z prestižního indexu DAX

Konkurence na domácím trhu je neúprosná. BYD snížila celoroční výhled prodejů

Povedou autonomní vozidla k transformaci pojišťovnictví?

Sledujte premiéru konceptu Vision O v přímém přenosu (video)

Nová digitální mapa DroneMap v provozu
Více článků »