Průzkum Arval: dobrá zpráva pro ojeté elektromobily – baterie si i po letech drží vysoký výkon
Tato analýza byla provedena na základě 8 300 certifikátů o stavu baterie u ojetých elektromobilů 30 různých značek, které Arval prodal v období od března 2023 do listopadu 2024 v 8 zemích. Obavy ohledně dojezdu elektromobilů a stavu jejich baterií patří mezi hlavní důvody, proč se kupující zdráhají, a proto jsou transparentnost a důvěra klíčové. Výsledky této analýzy ukazují, že baterie elektromobilů si svou výkonnost dlouhodobě udržují.
Baterie elektromobilů: Životnost, která vydrží déle, než udávají standardní záruky
Baterie, která tvoří při koupi 20 % až 30 % ceny, je pro elektromobily klíčovou součástí, která ale zároveň může být pro kupující ojetých vozidel hlavním zdrojem obav. U některých lidí stále přetrvává mylné přesvědčení, že baterie elektromobilu se rychle opotřebují a tím se snižuje dojezd vozidla. Průzkum společnosti Arval však ukazuje, že i když k opotřebení baterie dochází, tak je ve skutečnosti velmi omezené a mnohem pomalejší, než se obvykle předpokládá.
- U 8 300 testovaných elektromobilů byla průměrná kapacita baterie 93 %. 100 % je teoretický stav baterie při prvním uvedení vozidla do provozu.
- Většina (98 %) změřených stavů baterie je nad 80 %.
- Po ujetí 70 000 km je průměrný stav baterie 93 %.
- Po překročení 200 000 km zůstává průměrný stav baterie těsně pod 90 %.
Arval podporuje transparentnost údajů o stavu baterií a vyzývá celý sektor, aby tuto praxi rozšířil a začal běžně používat certifikáty o stavu baterie. Tato iniciativa dokazuje snahu Arvalu podpořit rozumný a informovaný přístup k nákupu ojetých elektromobilů a zároveň posílit důvěru kupujících.
Vydávání certifikátů o stavu baterií elektromobilů
Arval jako první leasingová společnost, která při prodeji ojetých elektromobilů nabízí certifikát o stavu baterie, chce svým zákazníkům zaručit spolehlivý výkon baterie i po několika letech používání a zároveň usnadnit nákup ojetých elektromobilů tím, že odstraní jednu z hlavních obav.
Kupující ojetých vozidel od Arvalu mají prostřednictvím speciálního rozhraní přístup ke QR kódu pro každé vozidlo, díky kterému mohou snadno vygenerovat certifikát o stavu baterie. Tento certifikát zobrazuje procentuální kapacitu baterie ve srovnání s jejím původním stavem a také odhad dojezdu v kilometrech, přičemž zohledňuje typ jízdy (městská, po dálnici, smíšená) nebo povětrnostní podmínky. Certifikáty o stavu baterie pro ojeté elektromobily Arval generují společnosti Moba a Aviloo, které se specializují na hodnocení baterií a patří mezi tři společnosti schválené evropskou asociací pro remarketing automobilů CARA1 (Car Remarketing Association Europe). Vzhledem k tomu, že na evropské úrovni dosud neexistuje jednotná metodika pro hodnocení stavu baterií, Arval se spoléhá na odborné znalosti CARA, která poskytuje nezávislé hodnocení a certifikaci stavu baterií. Tento certifikát tak zajišťuje kupujícím větší jistotu o zůstatkové hodnotě elektromobilů a zároveň usnadňuje jejich prodej na trhu ojetých vozidel.
„Tato analýza a vydávání certifikátů o stavu baterií elektromobilů jasně ukazují odborné znalosti Arvalu a jeho závazek urychlit energetickou transformaci. Poskytováním konkrétních informací pomáháme odstraňovat překážky a měnit vnímání, které mohou bránit prodeji elektromobilů. Transparentnost je klíčová pro budování důvěry zákazníků a podporu rozvíjejícího se trhu ojetých vozidel,“ říká Bart Beckers, obchodní ředitel Arval.
Metodologie studie
Analýza Arval se zakládá na 8 300 certifikátech o stavu baterií, které byly provedeny v 8 zemích (Nizozemsko, Belgie, Francie, Španělsko, Itálie, Německo, Spojené království a Švýcarsko), z toho 77 % tvořily čistě elektrické vozy (BEV) a 23 % plug-in hybridy (PHEV). Certifikáty byly vydány pro vozidla od přibližně 30 různých značek, které Arval prodal mezi březnem 2023 a listopadem 2024.
Arval je klíčovým hráčem v oblasti operativního leasingu vozidel a specialistou na mobilitu. Společnost byla založena v roce 1989 a je plně vlastněna skupinou BNP Paribas, kde spadá do divize Commercial, Personal Banking & Services. Ke konci roku 2024 Arval spravoval téměř 1,8 milionu vozidel. Každý den poskytuje téměř 8 600 zaměstnanců Arvalu ve 29 zemích flexibilní řešení, která zákazníkům – od velkých mezinárodních společností až po menší firmy a soukromé osoby – usnadňují cestování a podporují udržitelnou mobilitu. Arval je zakládajícím členem Element-Arval Global Alliance, jejíž flotily čítají více než 4,5 milionu vozidel v 55 zemích. Společnost získala nejvyšší úroveň ocenění EcoVadis – platinovou medaili, čímž se zařadila mezi 1 % nejlépe hodnocené firmy v oblasti společenské odpovědnosti (CSR).
BNP Paribasje přední bankovní skupinou v Evropské unii a významným hráčem v mezinárodním bankovnictví. Působí v 63 zemích a zaměstnává téměř 183 000 lidí, z toho více než 145 000 v Evropě. Skupina má silné postavení ve třech hlavních oblastech – komerčním a osobním bankovnictví, které zahrnuje specializované divize jako BNP Paribas Personal Finance a Arval, investičních a ochranných službách, které nabízejí řešení pro spoření, investice a pojištění, a korporátním a institucionálním bankovnictví, zaměřeném na firemní klientelu.
Díky svému diverzifikovanému a integrovanému modelu pomáhá BNP Paribas širokému spektru klientů, od jednotlivců a neziskových organizací po malé a střední podniky i velké korporace, realizovat jejich projekty prostřednictvím financování, investic, spoření a pojištění. V Evropě má skupina čtyři domácí trhy – Belgii, Francii, Itálii a Lucembursko – a svůj model postupně rozšiřuje do zemí Středomoří, Turecka a východní Evropy. Silné zastoupení má také v Severní a Jižní Americe a dynamicky roste i v Asii a Tichomoří.
BNP Paribas dlouhodobě začleňuje principy společenské odpovědnosti do všech svých aktivit, čímž se aktivně podílí na budování udržitelné budoucnosti, zatímco zároveň zajišťuje stabilitu a výkon celé skupiny.
Další články

Telematika mění pojištění vozidel, ale naráží na obavy o soukromí

Ohnsman: Muskovi dochází nápady na záchranu Tesly. Jaké jsou její akciové…

Auta zahlcují obce v okolí opravy I/35. Hlavní tah mezi Moravou a…

Jak řešit defekt pneumatiky – a jak mu předejít

Emise CO2: EP přijal flexibilní opatření pro výrobce automobilů

V Česku se nedaří výrazně snižovat počty nehod chodců a cyklistů.
Více článků »