V době výročí otevření nového plně digitalizovaného autosalonu ŠKODA AUTO v Kuvajtu byl jako první uváděn nový model ŠKODA Kodiaq
26.11.2024 / 08:03 | Aktualizováno: 09.12.2024 / 11:44
V Kuvajtu se úspěšně rozvíjí obchod s českými vozy ŠKODA AUTO. Přibližně před rokem byl otevřen nový autosalon české tradiční značky. Byl jedním z prvních v novém vzhledu "CI" a plně digitalizovaných autosalonů ŠKODA AUTO na světě. Zhruba po roce je, pro jeho mimořádný úspěch na kuvajtském trhu, jako první v blízkovýchodním regionu uváděn právě v Kuvajtu nový model ŠKODA Kodiaq. Velvyslanec a tým zastupitelského úřadu se této velkolepé události s potěšením účastnili. Ekonomická diplomatka je s majiteli – rodinou Behbehani a managementem Škoda již od roku 2021 v pravidelném kontaktu a zviditelnění české tradiční značky v Kuvajtu všestranně podporuje.
Prodeje vozů ŠKODA AUTO se po převzetí jejich distribuce rodinou Behbehani od roku 2021 vyšplhaly ze 75 kusů na tisíc kusů prodaných aut ročně. V příštím roce by měl jejich odbyt přesáhnout 1 100 kusů. Nejoblíbenějším a nejprodávanějším modelem na kuvajtském trhu je vůz SUV Škoda Kodiaq. Proto byl právě nový model Kodiaq představen v Kuvajtu jako první. Zásluhy je třeba přičíst bezvadné spolupráci se stakeholdery v odběratelsko-dodavatelském řetězci, vynikající práci českého, regionálního a místního týmu ŠKODA AUTO a brand managemntu v Kuvajtu. V tomto ohledu nelze opomenout skvělý výkon současného generálního manažera pana Mahera Issy, který si vzal budování značky ŠKODA v Kuvajtu za své. Během tří let se mu podařilo zvednout prodeje o 1 366 %. I přes nepříznivou situaci na straně dodávek - ať již vlivem narušení odběratelsko-dodavatelských řetězců, tak v důsledku problémů s přepravou vlivem blízkovýchodního konfliktu – se ŠKODA AUTO v Kuvajtu úspěšně prosadila. Obsadila tak první příčky českých vývozců do této země. Tento úspěch lze považovat za naprosto výjimečný globálně, ale i ve srovnání s ostatními zeměmi Zálivu. Úspěch vozů české tradiční značky v Kuvajtu předčil veškerá pozitivní očekávání.
Kuvajtský trh se vyznačuje svojí importní závislostí a vysokou konkurencí z celého světa. V tomto sektoru jej charakterizuje dominantní individuální doprava s aspektem na luxusní a vyšší kategorie vozů SUV díky vysoké kupní síle, nízkým cenám pohonných hmot a preferencím kuvajtských spotřebitelů. Přes určité bariéry vstupu na trh, jež jsou dané jeho specifiky, například odlišnou právní úpravou či vzdáleností, se českým firmám daří na trh úspěšně pronikat. Dle dostupných údajů ČSÚ se české vývozy za prvních devět měsíců, oproti stejnému období roku 2023, dynamicky zvýšily o 50 %. Českým exportům přitom dominují produkty z automobilového průmyslu, jenž je páteří české ekonomiky. Vedle nich se uplatňují i další výrobky s vysokou přidanou hodnotou, jmenovitě z oblasti farmaceutiky, designu, elektrotechniky či sklářství. Vzhledem k téměř stoprocentní závislosti kuvajtských spotřebitelů na dovozech jsou příležitosti pro české vývozce značné a stále zdaleka nevyčerpané. Výhodou je, že české produkty jsou obecně považovány spíše za ty kvalitnější a povědomí o unikátním a inovativním provedení se v Kuvajtu rychle šíří. Existující bariéry vstupu je možné překonávat, o čemž svědčí i úspěšný obchodní případ ŠKODA Auto. Obchodně-ekonomický úsek velvyslanectví v Kuvajtu je připraven českým exportérům poskytnout relevantní informace a se vstupem na trh i do budoucna pomáhat.
Ekonomická diplomatka, Ing. Tereza Valášková, Ph.D.
Další články
Nejzajímavější dopravní stavba v Pardubicích míří pomalu do finále Na…
Auto ESA končí s nákupen a prodejem elektromobilů - zájem je příliš malý
Dopravní omezení spojená s výstavbou I/36 obchvatu Sezemic
Více elektroaut na silnicích by přineslo dalekosáhlé změny
Baterie dosloužily, přesto dál nabíjejí stovky aut ročně
Dobrá zpráva z D1 Letos začneme rozšiřovat odpočívku Vyškov na D1
Více článků »