Akcie Nissanu klesly o 10 % - automobilka chce utlumit výrobní kapacity o 20 %, provozní zisk propadl o 85 %
Vladimír Urbánek
Akcie japonské automobilky Nissan oslabily o více jak 10 % v reakci na slabší výsledky za 3Q a rozhodnutí automobilky utlumit své globální výrobní kapacity o cca 20 %. Titul se pohubuje nejníže od roku 2020.
Automobilka za 3Q roku vykázala čistou ztrátu ve výši 9,3 mld. JPY = cca 62 mil. USD. Před rokem automobilka vykázala zisk ve výši 190,7 mld. JPY.
Provozní zisk propadl meziročně o 85 % na 31,9 mld. JPY při poklesu tržeb o 5 % na 2,99 bilionu JPY.
Vedení automobilky snížilo svůj výhled pro celoroční tržby směrem k 12,7 bilionu JPY oproti původně odhadovaným 14 bilionům JPY. Provozní zisk by měl klesnout ke 150 mld. JPY oproti původně odhadovaným 500 mld. JPY.
Vedení rozhodlo nevyplácet průběžnou dividendu a neuvedlo odhad celoroční dividendy.
Vedení uvedlo, že automobilka čelí problémům, na které bude nutné adekvátně reagovat. V plánu je snižování počtu zaměstnanců a snižování dalších nákladů a celková racionalizace majetkového portfolia a prioritizace kapitálových výdajů, investic do vývoje a výzkumu.
Cílem bude snížit fixní náklady o cca 300 mld. JPY, variabilní náklady by měly klesnout o 100 mld. JPY v meziročním srovnání.
Za první pololetí fiskálního roku automobilka snížila své prodeje celkově meziročně o 1,6 % na 1,6 milionu vozů.
Automobilka za 3Q roku vykázala čistou ztrátu ve výši 9,3 mld. JPY = cca 62 mil. USD. Před rokem automobilka vykázala zisk ve výši 190,7 mld. JPY.
Provozní zisk propadl meziročně o 85 % na 31,9 mld. JPY při poklesu tržeb o 5 % na 2,99 bilionu JPY.
Vedení automobilky snížilo svůj výhled pro celoroční tržby směrem k 12,7 bilionu JPY oproti původně odhadovaným 14 bilionům JPY. Provozní zisk by měl klesnout ke 150 mld. JPY oproti původně odhadovaným 500 mld. JPY.
Vedení rozhodlo nevyplácet průběžnou dividendu a neuvedlo odhad celoroční dividendy.
Vedení uvedlo, že automobilka čelí problémům, na které bude nutné adekvátně reagovat. V plánu je snižování počtu zaměstnanců a snižování dalších nákladů a celková racionalizace majetkového portfolia a prioritizace kapitálových výdajů, investic do vývoje a výzkumu.
Cílem bude snížit fixní náklady o cca 300 mld. JPY, variabilní náklady by měly klesnout o 100 mld. JPY v meziročním srovnání.
Za první pololetí fiskálního roku automobilka snížila své prodeje celkově meziročně o 1,6 % na 1,6 milionu vozů.
Vladimír Urbánek
V oboru investic se pohybuje více než 25 let. Po několikaleté zkušenosti s obchodováním s cennými papíry se věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů. Za důležité považuje především zkušenosti a sledování dlouhodobého ekonomického vývoje na českých i zahraničních kapitálových trzích.
V oboru investic se pohybuje více než 25 let. Po několikaleté zkušenosti s obchodováním s cennými papíry se věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů. Za důležité považuje především zkušenosti a sledování dlouhodobého ekonomického vývoje na českých i zahraničních kapitálových trzích.
Další články
Pardubický kraj otevře mnětické mosty, chce také pomoci místním a omezit…
Německo: Výplaty pojišťoven za skla na vozidlech stále rostou
TipCars: Dovoz ojetých vozů nadále výrazně zaostává za loňským rokem
Začali jsme stavět úsek dálnice D7 z Kutrovic do Panenského Týnce ve…
Připravte auto i sebe: Jak zvládnout zimní podmínky
ČEZ odhalil plány v e-mobilitě na 2025: 1 000 stojanů, každý pátý ultrarychlý a
Více článků »