"Utrácíme víc, než kolik vyděláváme. Na obrat máme rok, možná dva." Volkswagen hledá miliardové úspory
Vedení koncernu Volkswagen obhajuje na setkání se zaměstnanci úsporný plán pro hlavní stejnojmennou značku. Aby firma přežila přechod na elektromobily, musí méně utrácet, uvedl dnes finanční ředitel Arno Antlitz. Mezi více než 10.000 pracovníky, kteří si ho do sídla firmy ve Wolfsburgu přišli poslechnout, se nesetkal s pochopením, píše německá agentura DPA. Akce se koná jen dva dny poté, co největší německá a zároveň i evropská automobilka oznámila, že kvůli slabšímu odbytu nevylučuje uzavírání závodů v Německu a nucené propouštění.
"Už nějakou dobu utrácíme za značku více peněz, než kolik vyděláváme. To dlouhodobě nefunguje!" řekl finanční ředitel. "Máme ještě rok, možná dva roky na to, abychom to zvrátili. Ale musíme toho času využít," zdůraznil.
Společnost chce díky úsporám uvolnit prostředky potřebné na nové produkty. "Nyní potřebujeme peníze na velké investice,“ řekl šéf značky Thomas Schäfer. "Pokud se nám teď podaří trvale snížit náklady a investovat do modelového ohňostroje, který konkurence ani zákazníci dosud neviděli, pak vytvoříme podmínky pro to, aby další generace mohly pracovat pro Volkswagen zde v Německu," uvedl.
Podle šéfky podnikové rady Daniely Cavallové nenesou vinu na krizi podniku zaměstnanci, ale vedení koncernu. Za červenou čáru označila zavírání závodů, odmítla rušení záruk pracovních míst a snižování kolektivně dohodnutých mezd. "Se mnou ... v této zemi nedojde k žádnému zavírání závodů," řekla zástupkyně zaměstnanců. Ti si na akci přinesli transparenty s nápisy "ruce pryč od záruk práce" nebo "dvojí morálka".
Společnost stále neposkytla žádné další informace k závodům, které by mohla zavřít. Koncern již dříve uvedl, že zavření továren bude až poslední možností, pokud se nepodaří přijmout rychlá protiopatření. VW v Německu vyrábí auta ve Wolfsburgu, Emdenu, Osnabrücku, Hannoveru, Cvikově (Zwickau) a v Drážďanech a továrny na výrobu součástek má v Kasselu, Salzgitteru, Braunschweigu a v Saské Kamenici (Chemnitz).
Hlavní značka VW se již léta potýká s vysokými náklady a podle výnosů výrazně zaostává za koncernovými společnostmi, jako jsou Škoda, Seat a Audi.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Další články
Od října dojde k zásadním změnám v oblasti povinného ručení
Dovoz ojetin po červencovém nadechnutí opět klesá. Mírně se v srpnu snížila…
Z opravy vozovky na Pražském okruhu Součástí modernizace vozovky Pražského…
Ceny ojetin byly v srpnu stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste
Služba Pay to Fuel vstupuje na český trh
VW se chystá propouštět a připravuje si pro to půdu
Více článků »