Vedení VW dnes jedná s odbory. Návrhy vedení jsou podle odborů deklarací úpadku. Vláda nenechá VW padnout
Vladimír Urbánek
Vedení německého VW dnes jedná se zástupci zaměstnanců ohledně oznámení automobilky o možné nutnosti redukovat nadbytečné výrobní kapacity v Evropě.
Finanční šéf automobilky Arno Antlitz vysvětluje zástupcům zaměstnanců, že firma již nějaký čas více vydává než vydělává, což není dlouhodobě udržitelný model. Podle Antlitze prodeje automobilů v Evropě klesly oproti předcovidové době a pod touto úrovní se budou držet i nadále. Finanční ředitel očekává, že roční prodeje nových vozů v Evropě budou v nejbližší letech nižší zhruba o 2 miliony vozů. Při předpokladu cca čtvrtinového podílu na trhu pro VW toto snížení odpovídá cca 500 000 ročně. To zhruba odpovídá produkci 2 továren značky.
Podle Antlitze je v nastíněném světle společnou odpovědností snažit se o zvýšení produktivity a snížení nákladů. Na zjednání nápravy má automobilka zhruba rok, možná dva.
Tisk spekuluje o tom, že uzavření hrozí především továrnám v Osnabruecku ve spolkové zemi Dolní Sasko a v Drážďanech v Sasku.
Finanční šéf automobilky Arno Antlitz vysvětluje zástupcům zaměstnanců, že firma již nějaký čas více vydává než vydělává, což není dlouhodobě udržitelný model. Podle Antlitze prodeje automobilů v Evropě klesly oproti předcovidové době a pod touto úrovní se budou držet i nadále. Finanční ředitel očekává, že roční prodeje nových vozů v Evropě budou v nejbližší letech nižší zhruba o 2 miliony vozů. Při předpokladu cca čtvrtinového podílu na trhu pro VW toto snížení odpovídá cca 500 000 ročně. To zhruba odpovídá produkci 2 továren značky.
Podle Antlitze je v nastíněném světle společnou odpovědností snažit se o zvýšení produktivity a snížení nákladů. Na zjednání nápravy má automobilka zhruba rok, možná dva.
Tisk spekuluje o tom, že uzavření hrozí především továrnám v Osnabruecku ve spolkové zemi Dolní Sasko a v Drážďanech v Sasku.
Automobilka už v pondělí uvedla, že se domnívá, že bude možná nutné skončit dohodu o ochraně zaměstnanců platící od roku 1994. Dohoda měla původně chránit pracovní sílu v segmentu až do roku 2029.
Zástupci zaměstnanců a hlavního odborového průmyslového svazu IG Metall jsou velmi kritičtí vůči plánu vedení automobilky. Podle vedoucí zástupkyně General Works Council automobilky Daniely Cavallo jsou plány vedení faktickou deklarací úpadku. Cavallo apelovala na vedení automobilky, aby se hledaly možnosti nezahrnující uzavírání konkrétních továren.
Z vládních kruhů již zaznělo, že nedovolí krach automobilky.
Zástupci zaměstnanců a hlavního odborového průmyslového svazu IG Metall jsou velmi kritičtí vůči plánu vedení automobilky. Podle vedoucí zástupkyně General Works Council automobilky Daniely Cavallo jsou plány vedení faktickou deklarací úpadku. Cavallo apelovala na vedení automobilky, aby se hledaly možnosti nezahrnující uzavírání konkrétních továren.
Z vládních kruhů již zaznělo, že nedovolí krach automobilky.
Vladimír Urbánek
V oboru investic se pohybuje více než 25 let. Po několikaleté zkušenosti s obchodováním s cennými papíry se věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů. Za důležité považuje především zkušenosti a sledování dlouhodobého ekonomického vývoje na českých i zahraničních kapitálových trzích.
V oboru investic se pohybuje více než 25 let. Po několikaleté zkušenosti s obchodováním s cennými papíry se věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů. Za důležité považuje především zkušenosti a sledování dlouhodobého ekonomického vývoje na českých i zahraničních kapitálových trzích.
Další články
Ceny ojetin byly v srpnu stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste
Služba Pay to Fuel vstupuje na český trh
VW se chystá propouštět a připravuje si pro to půdu
BMW: Výrazné snížení výhledu kvůli vadě v brzdách a prodejům v Číně - akcie…
BMW snižuje výhled kvůli vadnému brzdovému systému, akcie ztrácí 8 %
Čechy na silnicích nejvíce rozčiluje nebezpečná jízda, nepoužívání blinkru…
Více článků »