„Úprava křižovatky je nutná změna s ohledem na rozvoj průmyslové zóny východně od dálnice a bude sloužit k plynulému a bezpečnému napojení celé lokality východně i západně od dálnice D10 včetně areálu Škoda Auto. Dalším důvodem je rovněž stavba plánované přeložky silnice I/16 v úseku Mladá Boleslav – Martinovice, která bude do křižovatky v budoucnu zaústěna. V rámci její přípravy je již zpracována dokumentace pro stavební povolení a probíhá proces majetkoprávního vypořádání. Zahájení stavby chystáme na rok 2025, kdy zprovozníme dnes zahajovanou přestavbu mimoúrovňové křižovatky,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nová křižovatka je navržena jako mimoúrovňová spirálovitá turbo-okružní. Její úprava vychází z trasy stávající dálnice D10, napojení na silnici I/38, přeložky silnice I/16 a z napojení průmyslové zóny. Velké množství větví, které je potřeba do křižovatky zaústit, bude zajištěno propojením v turbo-okružní křižovatce nad stávající dálnicí D10.