Michael Oeljeklaus, člen představenstva
Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká: „Dnes je pro
Škoda Auto zcela mimořádný den: Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k
elektromobilitě. Děkuji všem, kteří se v uplynulých týdnech a měsících intenzivně podíleli na vybudování této nové výrobní linky. Investovali jsme zhruba 130 milionů
euro a můžeme tak nyní vyrábět ročně více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB, a to jak pro elektrické modely
Škoda, tak i vozy dalších koncernových značek. Náš cíl je jasný: Do
roku 2030 chceme ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo
elektromobily.“
Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů v
automobilce, doplňuje: „Naše nová montážní linka bateriových systémů pro platformu MEB nastavuje měřítka v efektivitě, automatizaci, přesnosti, čistotě a digitalizaci. Při uvedení této vysoce komplexní
technologie do provozu jsme využili nejen naše kompetence a zkušenosti získané během desetiletí, ale i náš vysoce motivovaný a kvalifikovaný personál. Ve spolupráci se společností
Volkswagen Group Components, našimi partnery a dodavateli, činíme prostřednictvím zahájení výroby bateriových systémů zásadní krok v transformaci v rámci přechodu od spalovacích motorů směrem k
elektromobilitě. Další pak učiníme na konci
roku 2023, kdy rozběhneme druhou fázi rozšíření výroby a budeme schopni vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů.“
Hlavní sídlo české
automobilky je v
Evropě mimo území
Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55
kWh, střední
varianta s devíti moduly pak přes 62
kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82
kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformuTMEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení.
Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu
2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech
Superb iV, Oczavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.
Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku.
Automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět
elektromobily nebo elektrokomponenty. Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících
pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby
automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových
elektromobilů v
Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude
Škoda Auto v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: Do
roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté
elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu
Enyaq iV.