On-line prohlídka vozu po nehodě se v pandemii stala standardem

České pojišťovny začaly během epidemie onemocnění COVID-19 přicházet s novinkou. Prohlídku vozu po nehodě lze stále častěji provést přes videohovor, a tedy bez nutnosti osobní přítomnosti technika. Jak on-line prohlídka vozu funguje, jaké má výhody a kdy naopak možná není?


Video prohlídky by přišly i bez pandemie

Ačkoli se pojišťovny tak trochu marketingově odvolávají na koronavirus, s video prohlídkami automobilů po nehodě by pravděpodobně přišly i bez něj. Epidemie vše jen urychlila a nástup tohoto řešení bylo možné ukrýt za pozitivní důvody – tedy ochranu zdraví díky minimalizaci přímého kontaktu osob.

Prohlídka vozu přes videohovor ale přináší také finanční úspory na straně pojišťovny a oběma stranám samozřejmě šetří i čas. Není nutné složitě hledat termín, kdy budou obě strany mít čas se setkat na určeném místě. Technik může být celý den doma / v kanceláři a u auta musí být přítomna pouze osoba, která vůz natáčí.

Jak on-line prohlídka vozu funguje?

K prohlídce je potřeba pouze mobilní telefon s připojením k internetu. Většina telefonů již dnes má dostatečně kvalitní fotoaparát na to, aby videozáznam zachytil všechny potřebné detaily.

Prohlídka probíhá tak, že technik na straně pojišťovny naviguje klienta, který vůz dle jeho pokynů natáčí a popisuje škodu na autě. Z video hovoru je následně zpracován záznam, který slouží jako podklad k proplacení opravy. Ke stejnému účelu by sloužil protokol při osobní prohlídce automobilu zástupem pojišťovny.

Komu jsou on-line prohlídky automobilu určeny?

Nejčastěji jsou dnes využívány mezi pojišťovnou a smluvním servisem. Prohlídku pak realizuje přes telefon či tablet přímo technik ze servisu. Má již potřebné zkušenosti, dostatečně kvalitní techniku, osvětlení a všechny další potřebné podmínky k tomu, aby poskytl pojišťovně vše potřebné. Zároveň zde panuje důvěra mezi oběma stranami.

Video prohlídky jsou ale stále častěji nabízeny i přímo majitelům vozů, kteří vůz nechtějí umístit do smluvního servisu. Škoda, na kterou se vztahuje havarijní pojištění, tak v případně drobných nehod u starších aut může být řešena právě on-line prohlídkou, pokud s ní klient pojišťovny souhlasí.

Stále nicméně platí, že využití on-line prohlídky se liší případ od případu. Zejména v případě větších škod a škod u luxusních automobilů téměř vždy pojišťovna vyšle svého vlastního specialistu na osobní prohlídku .