Stavba obchvatu Klatov začala, odvede nákladní dopravu mimo město

Obchvat Klatov na silnici I/27 je další stavbou, na kterou se čekalo desítky let. Převede tranzitní dopravu mezi Plzní a Železnou Rudou mimo centrum města, a zlepší tak životní prostředí i bezpečnost provozu na této komunikaci.
Stavba obchvatu Klatov začala, odvede nákladní dopravu mimo město
Stavbaobchvatu Klatov je jen jedním z příkladů toho, co naše vláda v dopravní infrastruktuře a v podpoře měst a regionů prosadila. Na silnici číslo I/27, která v severojižním směru prochází západní a severní část Česka, je naším cílem, aby se řidiči vyhnuli většině obcí. Na jih od Plzně je již ve výstavbě prodloužení dálničního přivaděče,“ říká ministr dopravy v demisi Karel Havlíček.

Silnice I/27 je v předmětném úseku součástí mezinárodního evropského tahu E53 PlzeňKlatovyŽelezná Ruda – Eisenstein – Deggendorf – Mnichov. V plánuje je postupná přestavba silnice mimo zastavěná území obcí. Již od loňského roku je v realizaci nová čtyřpruhová komunikace mezi Šlovicemi a Přešticemi, která odvede dopravu z Horní Lukavice.

„Díky novému obchvatu Klatova dojde k podstatnému zlepšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu a samozřejmě také životního prostředí ve městě. Součástí více než 8 kilometrů dlouhéstavby je 11 mostů, 3 okružní křižovatky a také 7 protihlukových stěn,“ představil nový obchvat generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

V pokročilé fázi přípravy je obchvat Přeštic, kde aktuálně probíhají výkupy pozemků s cílem zahájit stavbu v roce 2023. Další stavby jsou prozatím ve fázi studie. Jedná se o stavbyI/27PřešticeŠvihov, I/27ŠvihovKlatovy a I/27Klatovy, přeložka, 2. stavba (obchvat obce Vrhaveč).

Stavba je navržena ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci OP Doprava.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 152,3 km dálnic a 73,3 km silnic I. třídy. Celkem bude v letošním roce zprovozněno 46,5 km dálnic a 22,7 km silnic I. třídy.