Volkswagen poodkryl elektromobil za půl milionu korun, Polestar transportér pro koncové doručování

V Mnichově probíhá tento týden mezinárodní autosalon IAA MOBILITY 2021 pod sloganem „Co nás posune dál“. Kromě automobilů návštěvníci mohou v premiéře shlédnout například také multifunkční elektrický transportér Re:Move od švédského výrobce elektromobilů Polestar. Či jeho limitovanou edici masivního elektrokola, vytvořeného ve spolupráci s výrobcem elektrokol CAKE. Domácí Volkswagen pak představil koncept malého a přitom rodinného elektromobilu ID.LIFE, jehož cena se má pohybovat okolo 20 tisíc EUR.

 

ID.LIFE se má k zákazníkům dostat v roce 2025, tedy o dva roky dříve než automobilka původně plánovala. Představená vize plně elektrického malého vozu pro městské prostředí dle VW kombinuje digitalizaci s mimořádně flexibilním využitím. Lze jej například během okamžiku přeměnit na kino nebo herní salonek. Vozidlo je vybaveno herní konzolí a projektorem a také projekčním plátnem, které se v případě potřeby vysouvá z palubní desky. A dívat se lze díky plně sklopným i předním sedačkám v leže, když je takto k dispozici 2 metrové lůžko. V kontextu možno zmínit, že podobnou cestou se například vydal již čínský Xpeng. Jeho elektromobil P5 je totiž v interiéru obdobně koncipován. Tento v červnu představený sedan s řadou autonomních funkcí se však k prvním zákazníkům dostane již letos v říjnu…

 

Zpět ale ID.LIFE u něhož se Volkswagen výrazně zaměřil na „udržitelnost“, resp. přírodní a recyklované materiály. V bezbarvém laku karoserie jsou jako přírodní barvivo použity dřevěné štěpky spolu s tužidlem na biologické bázi. Textilie vzduchové komory pro odnímatelnou střechu je vyrobena ze 100% recyklovaných PET lahví. A dokonce pro pneumatiky má být kromě přírodního kaučuku základem také bio olej a rýžové slupky.

Jak si nelze nevšimnout, vůz nemá zpětná zrcátka. A to ani vnitřní, když potřebný výhled mají zajišťovat kamery, resp. promítat vše na displej. Základní jízdní funkce se ovládají prostřednictvím dotykového panelu na šestihranném volantu. Tedy i Volkswagen se začíná stranit klasického volantu, když "berany" začala již letos využívat Tesla u svých modernizovaných prémiových vozů Model S a Model X.

 

Koncernem vyvinutá vlastní platforma pro elektromobily MEB bude použita i pro ID.LIFE, jen ve své upravené zkrácené verzi. Na rozdíl od dosavadních vozů ID s pohonem zadních kol, ID.LIFE má elektromotor na přední nápravě. Jeho 172 kW výkon (234 koní) má vozu umožnit solidní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 vteřin. Dle normy WLTP Volkswagen zmiňuje dojezd okolo 400 km, když u vozu hovoří o vysokonapěťovém akumulátoru s kapacitou 57 kWh. Daný zdroj má uživatelům zároveň nabídnout možnost připojit ve voze zařízení o napětí 230 V (až 16 A). V Mnichově představené ID.LIFE je každopádně konceptem, tedy do zahájení prodeje se samozřejmě ještě ledacos může změnit.